IgreKlik - Igrice online

Kočnice i kočioni sustavi od svojih početaka u automobilskoj industriji nezaobilazan su dio sigurnosti vozila uz potrebu zadovoljenja zakonskih normi.
Prvi diskovi bili su klasični, napravljeni od sivog lijeva, jednostavnog oblika, dobrih kočionih osobina s bitno većom učinkovitošću od bubanj kočnica.
Povećanjem učinkovitosti kočionih sustava dolazi do povećane proizvodnje topline uslijed trenja pa se pojavila potreba za dodatnim hlađenjem.
Rješenje je pronađeno u tzv. ventiliranim diskovima.
Kod ventiliranih diskova dvije tarne površine diska odvojene su nizom kanala kroz koje struji zrak.
Strujanjem zraka kroz disk postiže se dodatna odvodnja topline tako da se na disk pojačanim kočenjem moglo dovoditi više hladnog zraka
bez ikakvog rizika od zatajivanja kočionog sustava. Problem je predstavljao i tzv. odrib, prašina koja nastaje odvajanjem materijala
kočione pločice i manjim dijelom diska. Odrib je smanjivao efikasnost kočenja jer je proizvodio efekt klizanja površine po površini.
Tome se doskočilo graviranjem različitih oblika kanala po tarnoj površini ili bušenjem rupica koje su imale ulogu čistača-skupljača odriba.
IgreKlik - Igrice online
Ako ste kupili disk pločice i otvorili kutiju, vidite da je to jedan komplet od četiri pločice, obično potpuno istog oblika.
Neki sistemi imaju tzv. excentrične pločice, što bi značilo da su dvije oblikom različitije od druge dvije, ali osim izgleda, sve je ostalo zajedničko.
Pa vam se čini da je to prejednostavna stvar da bi komad željeza i malo tarne površine toliko koštalo.
A košta od pedeset za Stojadina pa do preko tisuću kuna za konkretne automobile. Cijena varira od tipa automobila do kvalitete pločice.
IgreKlik - Igrice online
Dakle, u cijeni je sadržajna trajnost, efikasnost, otpornost protiv cviljenja i sposobnost da se i kod zagrijane pločice može kočiti istim efektom.
U novije vrijeme proizvođači moraju pomiriti dvije suprotstavljanje strane a to su tehnologije i ekologija.
Iako azbest, koji je bio do pred deset godina sastavni materijal pločice više nije prisutan, kod nekih proizvođača ostali su prisutni teški metali u prahu.
Kvalitetne pločice već su oslobođene tih otvora, a po pitanju samog kočenja napredovale su u smislu da već kao nove imaju skošene bridove već,
kako bi se čim prije prilagodile disku koji sigurno nije idealno ravan nego mu je sredina istrošenija, a obod ima “”zub”.
Tako se smanjuje period prilagodbe, jer ponekad dodirna površina iznosi i manje od četrdeset posto, pa se disk i pločica moraju dugo strasno stiskati
kako bi se postiglo stopostotno nalijeganje. Obično je to period 200-300 km vožnje.
I tu su bolji proizvođači doskočili, pa je prvi, početni slolj pločice mekši kako bi se pločica čim prije legla.
Takve pločice i čuvaju diskove. Dok je neki prosjed zamjene para diskova na dvije zamjene pločica,
tu se period produžava na tri zamjene. Diskovi se mogu i obrađivati tokarenjem do neke debljine.
Ona obično piše na disku, i ispod te mjere ne smije se ići jer postoji opasnost od pregrijavanja diska.
U tom slučaju se disk izvitoperi i dolazi do vibracija prilikom kočenja, u najgorim slučajevima zna i puknuti.
O posljedicama ne treba ni govoriti. Ono što se i kod kvalitetnijih pločica zna pojaviti je cvijenje. Ako se samo povremeno javi,
onda je to zanemarivo. Duže cviljenje, naročito kod zagrijane kočnice može ukazivati na blokiranje kočionih klipića,
i takav kvar treba odmah rješavati. Za razliku od toga, čujete li ružno struganje prilikom kočenja, znak je da je disk pločica istrošena,
tj da sada umjesto tarne površine po disku djeluje metalni dio pločice i tako ga oštečuje.
Ako se odmah reagira, spasit ćete diskove, u suprotnom, potrebna je njihova zamjena.
IgreKlik - Igrice online
U tu svrhu kod većine automobila na kontrolnoj tabli postoji lampica koja upozorava na istrošenost disk pločica prije nego one počnu strugati.
Kod nekih je na tu istu lampicu povezana i kontrola nivoa ulja za kočnice i signalizator dignute ručne kočnice, mada se u zadnje vrijeme ručna odvaja na posebnu lampicu.
Ako signalna lampica kočnice počinje žmirkati u zavojima prilikom oštrije vožnje, provjerite nivo ulja, za kočnice, jer u zavojima prilikom naginjanja automobila,
ulje u posudici “poleti” u jednu stranu, plovak padne niže i pošalje signal niskoga nivoa na kontrolnu lampicu.
Prije dolijevanja dobro je vizuelno pregledati unutrašnje strane kotača i prostor oko glavnog kočionog cilindra,
da se isključi mogućnost nedostatka zbog propuštanja. Naime, nedostatak ulja u posudici uvijek je samo posljedica, a ne uzrok.
Slijedeće što treba pogledati je stanje debljine disk pločica. Kako se pločice troše, tako klip sve više izlazi prema van i iza sebe ostavlja prostor kolji ispunjava ulje iz posudice.
To naravno rezultira manjim nivoem u posudici. Ako na pločicama ima preko pet milimetara “mesa”, dolijte ulje,
a na slijedećem servisu ili prije obavezno zamjerite. Ako su tanje, nemojte niti dolijevati, nego mijenjajte pločice,
a na slijedećem servisu ili prije obavezno zamijenite. Ako su tanje, nemojte niti dolijevati, nego mijenjajte pločice,
a kad klipovi budu vračeni u nulti položaj zbog novih, debljih pločica, nivo će se podignuti.


ISPRAVNOST SVIH DIJELOVA MOŽE SE PROVJERITI U NAŠEM SERVISU :
DVOJKOVIĆEV PUT 15 - ZAGREB
097/7934-475
POSLOVNICA : ILICA 488 - ZAGREB
Tel: 01/5540 -731
Mob: 097/6564-634
-40% popusta za gotovinsko plaćanje na autodijelove
-10% popusta na usluge autoservisa za gotovinsko plaćanje
GARANCIJA KVALITETE DIJELOVA I USLUGE


Očekujemo Vaše pohvale i preporuke dalje vašim prijateljima,poznanicima,obitelji...


IgreKlik - Igrice online" />


Ako je upit informativnog karaktera molimo Vas da popunite formu u prilogu sa kompletnim podacima od vozila , te ćemo na istu odgovoriti u najkraćem mogućem roku:
MODEL I PROIZVOĐAĆ VOZILA : npr. OPEL ASTRA
RADNI OBUJAM MOTORA: npr. 1600 ccm ili 1,6 cdti
DIESEL / BENZIN / LPG :
SNAGA MOTORA ( kW ili KS ) : npr. 90 KS
GODINA PROIZVODNJE:
KONTAKT MOBITEL:
VAŠE IME I PREZIME:
VAŠA E-MAIL ADRESA:
GDJE OBAVLJATE SERVIS / PREGLED VOZILA:
POTREBNI DIJELOVI :
Sve ove podatke možete poslati direktno na našu e-mail adresu: prodaja@ac-paola.hr
ili na našoj web stranici možete popuniti našu formu : http://ac-paola.hr/postavite_upit.php

Auto Centar Paola